ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ

ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ

Τρίτη, 3 Απριλίου 2012

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια Μεγάλη Τρίτη και Μεγάλη Τετάρτη




Δημοσιευμένη  εικόνα




Την κήρυξη 48ωρης απεργίας τη Μεγάλη Τρίτη και τη Μεγάλη Τετάρτη αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, επισημαίνοντας ότι «οι έλληνες ναυτεργάτες συνεχίζουν να διαπιστώνουν μια ολομέτωπη επίθεση για την κατεδάφιση και αποσάθρωση των κατακτήσεών τους από την κυβέρνηση». Την έκπληξή του εξέφρασε το υπουργείο Ανταγωνιστικότητας, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας 


Ειδικότερα, στην ανακοίνωση της ΠΝΟ επισημαίνεται ότι «η 48ωρη απεργία αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια της προηγούμενης απεργίας της Ομοσπονδίας, που πραγματοποιήθηκε την 19-21 Μαρτίου 2012, μια και οι έλληνες ναυτεργάτες συνεχίζουν να διαπιστώνουν μια ολομέτωπη επίθεση των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, επίθεση που είναι μεθοδευμένη και συντονισμένη για την κατεδάφιση και αποσάθρωση των κατακτήσεών τους από την κυβέρνηση».

Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτεργατών ζητούν την άμεση απόσυρση σχετικών διατάξεων σε δυο νομοσχέδια του υπουργείου Ανάπτυξης.

Συγκεκριμένα, για το πρώτο που αφορά «Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος - Νέα Εταιρική Μορφή – Σήματα – Μεσίτες Ακινήτων – Ρύθμιση Θεμάτων Ναυτιλίας, Λιμένων και Αλιείας και άλλες διατάξεις» όπως αναφέρουν από τις 30 Μαρτίου 2012 με εξαιρετικώς επείγον έγγραφό προς την υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ζήτησαν «να αποσυρθεί η σχετική διάταξη του Σχεδίου Νόμου, με την οποία θα επιτρέπεται και σε πλοία υπό σημαίες ευκαιρίας να εκτελούν περιηγητικούς πλόες με αφετηρία και καταληκτικό σταθμό ελληνικό λιμένα, όπως δηλ. ισχύει και για πλοία υπό ελληνική σημαία ή άλλων κοινοτικών σημαιών».

Συμπληρώνουν ακόμη ότι με το δεύτερο «Κανονισμός Ασφάλισης ΙΚΑ-ΤΕΑΜ και λοιπές διατάξεις» ο Οίκος Ναύτου παύει να λειτουργεί με τη γνωστή μορφή που λειτουργούσε μέχρι σήμερα «και διχοτομείται με υπαγωγή μέρους αυτού στον νεοιδρυθέντα ΕΟΠΥΥ, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της παρεχομένης προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους, εν ενεργεία και συνταξιούχους, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και την κατάταλαιπώρησή τους. Απαίτηση της διοίκησης της ΠΝΟ είναι η απόσυρση και αυτού του Σχεδίου Νόμου».

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως άλλα «πρώτης προτεραιότητας ζητήματα» που οδήγησαν την Ομοσπονδία στην απεργιακή κινητοποίηση είναι: Η άμεση αντιμετώπιση της ανεργίας, η άμεση υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, η επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ του Ν. 3845/2010 καθεστώς, η ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών, μη κατάργηση του ΓΕΝΕ και υπαγωγή του στον ΟΑΕΔ, μη περικοπή συντάξεων, κυρίων και επικουρικών και λοιπών παροχών.

Επίσης ζητούν αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ και σε κάθε περίπτωση μη κατάργηση του συστήματος της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης.
Την έκπληξή του για την προαναγγελθείσα 48ωρη απεργία των ναυτεργατών εξεφρασε το υπουργείο Ανταγωνιστικότητας, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας: «Τα αιτήματα των ναυτεργατών, έχουν συζητηθεί διεξοδικά με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία πριν από 15 ημέρες, ενώ έχουν δοθεί και γραπτές και τεκμηριωμένες απαντήσεις» επισημαίνεται στην ανακοίνωση ενώ γίνεται λόγος για δοκιμασία των πολιτών, του τουρισμού και της αγοράς, από την απεργία των ναυτικών την εβδομάδα του Πάσχα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: