ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ

ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

ΝΟΣΟΚΟΜΕΊΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΊΑΣ : ΑΠΡΕΠΈΣΤΑΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΆ ΙΑΤΡΟΎ KAI ΝΟΣΗΛΕΎΤΡΙΑΣ !


ΠΗΓΗ: filiatranews

Αναφέρομαι  σε ένα απαράδεκτο περιστατικό που μου συνέβη στο νοσοκομείο Κυπαρισσίας. Ως Κυπαρίσσιος, λυπάμαι πολύ που αναγκάζομαι να δημοσιοποιήσω την περιπέτειά μου. Φυσικά δεν έχω καμία πρόθεση να δυσφημίσω τις παρεχόμενες υπηρεσίες του νοσοκομείου μας, αλλά να καταγγείλω την απρεπέστατη στάση ‘’ιατρού’’ –και μάλιστα νεαρού- ο οποίος με την αδιαφορία του, κατάφερε να φέρει τη σύζυγό  μου σε πολύ κακή  κατάσταση , μετά  από κρίση  ημικρανίας.
Την Κυριακή 3/2/2013 και ώρα 15:51 πήγα με τη σύζυγό μου στα εξωτερικά ιατρεία. Χτυπήσαμε την πόρτα και μπήκαμε μέσα, αφού δεν υπήρχε κανένας στην αναμονή. Στο ένα από τα δύο κρεβάτια, ήταν ξαπλωμένη μια ηλικιωμένη κυρία,  δίπλα της η νοσηλεύτρια της βάρδιας , και στην καρέκλα του γραφείου ένας  τραυματιοφορέας. Αμέσως ενημέρωσα πως η σύζυγός μου έχει ημικρανία, και παρακάλεσα να καλέσουν τον ιατρό. Ο τραυματιοφορέας  μας θυμήθηκε αμέσως, αφού δεν ήταν η πρώτη φορά που πηγαίναμε στο νοσοκομείο για το ίδιο θέμα.-Περίπου κάθε 45 ημέρες η σύζυγός μου υποφέρει από ημικρανίες, και πολλοί  στο νοσοκομείο γνωρίζουν την περίπτωσή της-. Η νοσηλεύτρια μας είπε να περιμένουμε λίγο στο χώρο αναμονής, και ότι θα καλέσει τον ιατρό. Όλα αυτά στις 15:51. Βγήκαμε έξω και περιμέναμε. Μετά από 20 περίπου λεπτά, δηλαδή στις 16:10 και αφού πια η σύζυγός μου έχει περιέλθει σε κατάσταση κρίσης, ξαναχτύπησα την πόρτα και παρακάλεσα τη νοσηλεύτρια να καλέσει γρήγορα τον ιατρό, εξηγώντας της πως η κρίση ημικρανίας χρειάζεται άμεση  αντιμετώπιση. Η κυρία ‘’γιατρονοσοκόμα’’ λοιπόν μου είπε (με το γνωστό στιλ του περάστε έξω)  να περάσω έξω διότι έκανε καρδιογράφημα στην ηλικιωμένη κυρία, και να περιμένω να έρθει ο γιατρός . Βγήκα έξω  αναζητώντας  στους διαδρόμους του νοσοκομείου ένα γιατρό, ένα νοσοκόμο, κάποιον τέλος πάντων για να καλέσει τον αρμόδιο προκειμένου να σταματήσει το μαρτύριο της γυναίκας μου. Βρίσκω μια κυρία με άσπρη φόρμα, και απελπισμένος της ζητώ να καλέσει το γιατρό. Μου απαντά πως αυτή είναι του μικροβιολογικού και ότι πρέπει να απευθυνθώ στα εξωτερικά ιατρεία. Με τα πολλά μου είπαν πως ο γιατρός έχει πάει για φαγητό και σε λίγο έρχεται. Το λίγο πέρασε στις 16:34 όπου έκανε την εμφάνισή του γιατρός, δηλαδή μετά από 45 ολόκληρα λεπτά από την άφιξή μας στο νοσοκομείο. Αμέσως πάω στο γιατρό και του εξηγώ πως έχει περάσει πολλή ώρα από την εμφάνιση της ημικρανίας και πως πρέπει να γίνει άμεση αντιμετώπιση, διότι στο παρελθόν από παρόμοια  καθυστέρηση έφτασε η γυναίκας μου σε πολύ  κακή κατάσταση. Τότε μου είπε να κόψω ένα εισιτήριο και να περιμένω. Να περιμένω τι; Αφού ο γιατρός δεν εξέταζε κανέναν, μόλις είχε έρθει. Έκοψα το εισιτήριο, το πήγα στο γραφείο του, και τον παρακάλεσα  να πράξει τα δέοντα έχοντας αρχίσει πια να χάνω την υπομονή  μου. Ο Καθηγητάρας αυτός λοιπόν, με ύφος 100 καρδιναλίων μου είπε χαμογελώντας πως θα κάνει το συντομότερο δυνατόν  και με προέτρεψε να περιμένω  πάλι έξω. Ξαναβγαίνω έξω και περιμένω, περιμένω , περιμένω ακόμα 20 λεπτά. Στις 16:54 ήρθε η πολυπόθητη ώρα, και  μπήκαμε μέσα. Του εξηγώ τον τρόπο με τον οποίο οι συνάδελφοί του αντιμετωπίζουν πάντα την περίπτωση της γυναίκας μου (που είναι γνωστή πια στο σύνολο των ιατρών) και μου απαντά πως αν δε την εξετάσει, δε μπορεί να χορηγήσει παυσίπονο. Τότε η σύζυγός μου του ξανά λέει  πως έχει τα χαρακτηριστικά συμπτώματα της γνωστής και χρόνιας ημικρανίας που την ταλαιπωρεί, πως έχει κάνει όλες τις  ειδικές εξετάσεις (μαγνητική- αγγειογραφία εγκεφάλου κλπ)  και πως είναι χάσιμο χρόνου η τυπική εξέταση του τύπου κοίτα το στυλό δεξιά αριστερά , εκλιπαρώντας τον να της κάνει τον  ενδοφλέβιο παυσίπονο ορό. Τελικά ο ορός έγινε (όπως ακριβώς γίνεται πάντα) απλά με καθυστέρηση μιας και πλέον ώρας. Και φυσικά δε θα ξεχάσω την ειρωνεία της νοσηλεύτριας η οποία απευθυνόμενη στη γυναίκα μου της είπε: καλά κυρία μου, έχεις πονοκέφαλο από το πρωί , τώρα το θυμήθηκες και βιάζεσαι κιόλας;  Ποιος σας είπε κυρία μου πως είχε πονοκέφαλο από το πρωί; Και τι εννοείτε βιάζεσαι; Πόση ώρα πρέπει να περιμένουν οι ασθενείς όταν δεν υπάρχει καθόλου αναμονή στα επείγοντα περιστατικά; Το λέει και η λέξη : ‘’επείγοντα περιστατικά’’. Και από πού παίρνετε το δικαίωμα να ευτελίζετε  την αξιοπρέπεια και την εικόνα του ιδρύματος με τη συμπεριφορά και τα σχόλιά  σας; Μάθετε τρόπους παρακαλώ και αφήστε τα σχόλια και τις ειρωνείες. Βέβαια  περισσότερο ευθύνεται ο γιατρός που σας επέτρεψε  παρουσία του να εκφράζεστε έτσι  σε ασθενή. Έχετε υπόψη σας πως η διοίκηση και το προσωπικό του νοσοκομείου, καθώς και όλοι οι πολίτες και φορείς της Τριφυλίας πασχίζουν για να κρατηθεί το νοσοκομείο μας όρθιο σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία που περνά ο τόπος μας . Δεν έχετε λοιπόν το παραμικρό δικαίωμα να διαλύετε αυτή τη συλλογική προσπάθεια με τα καμώματά σας. Αν δε μπορείτε να κρατήσετε το επίπεδο που αρμόζει στο χώρο, να πάτε αλλού.
Τι κατάφερε ο γιατρός να κάνει με τη συμπεριφορά και τον τρόπο του;  
Να αφήσει μια ασθενή   να υποφέρει από κάτι που αντιμετωπίζεται πολύ απλά, εξαντλώντας  το ‘’τάχα’’ πρωτόκολλο πολύ καθυστερημένα . Να  μας αφήσει τις χειρότερες εντυπώσεις για το πρόσωπό του, αλλά και για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του νοσοκομείου γενικότερα. Να δείξει τον πραγματικό του εαυτό, υποβαθμίζοντας  την αξιοπρέπεια του ασθενούς . Είμαι βέβαιος πως είναι μια μεμονωμένη περίπτωση στο νοσοκομείο μας, του οποίου το προσωπικό επιτελεί το έργο του με τον καλύτερο τρόπο.
Έχετε στο μυαλό σας γιατρέ, πως δώσατε όρκο στον Ιπποκράτη και βρίσκεστε στη θέση αυτή για να κάνετε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν, προκειμένου να παρέχονται  οι καλύτερες υπηρεσίες στους ασθενείς σας, με ήθος και ανθρωπιά. Σας φαντάζομαι μετά από χρόνια σε ένα μεγαλύτερο νοσοκομείο να «μεγαλουργείτε» !  Και τέλος δίπλα από το κορνιζαρισμένο πτυχίο σας γράψτε και το παρακάτω ρητό του πατέρα της ιατρικής, και μάθετέ το καλά… πολύ καλά !  ‘’ Ούκ ένι ιατρικήν  είδέναι, όστις μή οίδεν ότι εστίν άνθρωπος’’  = Είναι αδύνατον να ξέρει την ιατρική, αυτός που δεν ξέρει ακριβώς τι είναι άνθρωπος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: